Tipy a triky
V životě Broukárny i ve službách našeho přepravce, České pošty, se dají vypozorovat pravidelné zákonitosti, které by bylo škoda nevyužít ve společný prospěch vás zákazníků, i nás pracovníků Broukárny. Následující rady ale neberte jako nutnosti, které musíte v našem e-shopu dodržovat, jsou to jen doporučení, jež mohou pomoci zoptimalizovat proces, kterým se dostává objednaný živý krmný hmyz z našeho chovu až do vašich rukou.
Zde vám tedy přinášíme několik užitečných tipů a triků pro nákupy na našem e-shopu:
-
Pondělky jsou nejvíce hektické dny jak u nás v Broukárně, tak na České poště. My i pošta vyřizujeme v pondělí mnohem větší počet objednávek, než je tomu v ostatních dnech v týdnu a zatímco my pondělní nápory zvládáme pravidelným posílením naší kapacity, pošta občas nedokáže doručovat část pondělních zásilek hned druhý den, jak by správně měla. Proto je ideální objednávat živý hmyz v čase od pondělního poledne do středečního poledne - vaši objednávku zabalíme v úterý nebo ve středu (podle toho, kdy uděláte vaši objednávku) a odpoledne ten den ji předáme poště, která už má pravidelný pondělní nápor za sebou a už zase doručuje zásilky hned druhý den po podání, jak to od ní všichni očekáváme.
-
Objednávky přijaté ve všední den do 12:00 zabalíme a odešleme ještě v ten den, pokud nejsme zahlceni objednávkami z předchozích dní, což bývá vždy po víkendech, svátcích apod. Objednávky přijaté po 12:00 vyřídíme hned v následujícím odesílacím termínu po přijetí. Samozřejmě vždycky platí, že se snažíme vyjít zákazníkům vstříc a pokud je to kapacitně možné, vyřizujeme jejich objednávky v nejkratším možném čase.
-
Pokud vám nevadí stavit se pro svoji zásilku například cestou z práce, ze školy, domů apod., objednávejte si raději "Balíkovnu" s doručením do výdejního místa než "Balíkovnu na adresu". Má to hned dvě výhody - zásilka dorazí na vybrané výdejní místo zpravidla hned druhý den ráno po odeslání, kde v klidu počká na vaše odpolední vyzvednutí a navíc je to nejšetrnější způsob přepravy pro zabalený živý hmyz, kterému tím ušetříte půldenní útrapy při rozvozu poštovní dodávkou, zejména při extrémních zimních a letních teplotách. Pozor ale na výdejní boxy (Alza boxy, Ox-pointy, Balíkovna-boxy apod.) - v mrazivých nebo naopak jasných slunečných dnech v nich bude vaše zásilka s živým hmyzem uložena v obdobných podmínkách, jaké panují v mrazáku nebo rozpálené troubě a výsledkem může být velmi snadno dílčí nebo i úplný úhyn přepravovaných živých tvorů.
-
Uváděná množství 1 ks, 100 ks a 500 ks nebo 0,1 l, 0,5 l a 1,0 l slouží jako jednotková množství, z nichž si sestavíte takové množství kupovaného hmyzu, které potřebujete, tzn. pokud chcete např. 150 ks švábů, objednáte si 1x100 ks a 50x1 ks. Každou zákaznickou objednávku vyřizujeme individuálně "na zakázku" tak, že požadovaný počet nebo objem hmyzu vytřídíme, pročistíme a naložíme přímo z chovného boxu, kde se narodil a vyrostl a naložíme ho do speciální kartonové krabice odpovídající velikosti. Náš hmyz nekrabičkujeme po jednotlivých dílčích množstvích, balíme ho v celkovém počtu nebo objemu, který si u nás zákazník objedná (každý druh a velikost balíme samozřejmě zvlášť).
-
Zhruba od půlky listopadu až do vánočních svátků jsou všichni přepravci balíkových zásilek, včetně České pošty, doslova zavaleni množstvím balíků s vánočními dárky. Počty přepravovaných balíků v tomto čase jsou několikanásobně větší, než bývá obvyklé během roku a v důsledku této zátěže běžně dochází k natahování doručovacích lhůt. U "Balíkovny" a "Balíkovny na adresu" je bohužel nutné počítat s tím, že místo obvyklého doručení následující den po podání je realita taková, že tyto balíky vám pošta může doručit až třetí, čtvrtý den po podání a někdy to může trvat i déle. Pokud chcete mít maximální jistotu, že vám pošta doručí objednaný živý hmyz najisto hned druhý den po podání, objednávejte si "balík EMS". Tato služba je sice dražší, než ostatní uvedené způsoby doručení, má ale na všech třídících uzlech a doručovacích cestách vždycky přednost před všemi ostatními zásilkami a pošta vám doručí váš balík na zvolenou adresu nejpozději do 14:00 hod následujícího dne po podání zásilky, včetně soboty.
-
V období nízkých teplot zhruba pod 3°C a při objednání výhřevných sáčků balíme vaše zásilky do zimního balení, jako to děláme každou zimu. Naše zimní balení obsahuje vnitřní krabice se zabaleným živým hmyzem tak, jak to znáte z letního balení, vložené do další pětivrstvé kartonové krabice, kde volný prostor mezi vnitřní a vnější krabicí je vyplněn tepelně izolačním materiálem. Přístup vzduchu dovnitř balení je zajištěn tak, aby byla vyvážena a zároveň minimalizována rizika prochladnutí nebo naopak zapaření přepravovaného hmyzu. Zimní balení zásilek poskytujeme jako nedílnou součást přiobjednaných výhřevných sáčků, které díky zimnímu balení zajistí vhodné tepelné podmínky pro zabalený hmyz během poštovní přepravy. K objednávkám bez výhřevných sáčků zimní balení neposkytujeme vzhledem k tomu, že bez výhřevných sáčku by bylo samo o sobě nefunkční stejně jako sebelepší zateplení obytné budovy, pokud si v ní nezatopíme.
-
Pokud přesto v mrazivém zimním období dostanete zásilku s naším hmyzem a ten se nehýbe, jako by byl mrtvý, je pouze silně podchlazený a hibernuje. Přesypte ho z přepravní kartonové krabice do vašeho boxu tak, aby byl rozprostřený rovnoměrně po dně boxu v tenké vrstvě a umístěte ho blízko k radiátoru tak, aby byl vystaven teplotě cca 30 °C - pozor ať to nepřeženete a "neuvaříte" ho. Zhruba za dvě hodiny se hmyz prohřeje, ožije a bude se opět mít čile k světu. V takovém případě se může vyskytnout i částečná mortalita, neměla by ale být vyšší než přibližně 10 % zaslaného množství.
-
Při přemísťování dodaného hmyzu z kartonových krabic do vašeho chovného boxu postupujte následovně – ostrým nožem prořízněte lepicí pásku, která drží klopy víka kartonové krabice, víko držte stále zavřené a přitom umístěte kartonovou krabici nad váš chovný box, otočte ji dnem vzhůru a naříznutým víkem dolů a teprve v tomto okamžiku uvolněte a otevřete naříznuté klopy víka kartonové krabice. Můžete tomu pomoci ještě poklepáním na dno krabice a tím celý obsah balení vypadne do vašeho chovného boxu. Vypadlé kartonové proložky oklepejte o vnitřní stěnu vašeho boxu, abyste z nich setřásli sedící hmyz a při tomto postupu ve vašem chovném boxu zůstane veškerý dodaný hmyz a ani jeden kus vám neuteče mimo připravený box.
-
Globální karetní společnosti, přes které jsme vám dříve poskytovali platby on-line, zařadily živý hmyz na svůj interní seznam zakázaného zboží, a tak vám už platby on-line bohužel nemůžeme dále nabízet. Abyste u nás mohli platit přes internet pohodlně a rychle i nadále, vybavili jsme naše platební pokyny pro platbu bankovním převodem QR kódem, který vám předvyplní všechny potřebné platební údaje do vašeho smartbankingu a vám už jen zbude tuto platbu odeslat. Zde najdete videonávod, jak rychle a jednoduše zaplatit pomocí QR kódu.
Další tipy a triky budeme do tohoto článku i nadále přidávat tak, jak je náš život v Broukárně a soužití s Českou poštou přináší...